Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

PESTKI DYNI ŁUSKANE

Pestki dyni są bogatym źródłem między innymi: wit. E, B1, B2; wit. D, która bierze udział w metabolizmie kości, korzystnie wpływa na system nerwowy i mięśniowy; kwasu foliowego; magnezu, który pomaga zapobiegać depresji, zwalczać skurcze mięśniowe takie jak: skurcze łydek, drżenie mięśni, bóle nadgarstków; fosforu; cynku; żelaza, pomaga zapobiec anemii.

Regularne spożywanie pestek dyni zmniejsza ryzyko rozrostu gruczołu krokowego, a co za tym idzie zapobiega problemom z prostatą. Poprawia wygląd skóry oraz wzrok, wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, wzmacnia układ odpornościowy oraz zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych. Łagodzi objawy napięcia przedmiesiączkowego, objawiającego się drażliwością, bólami piersi i głowy.
Zawarty w pestkach dyni tryptofan jest pomocny w przypadku bezsenności, niepokoju, obniżonym nastroju. Działają moczopędnie.

Spożywane profilaktycznie poprawiają stan nerek i pęcherza, natomiast w stanach zapalnych nerek
i pęcherza świetnie sprawdzają się jako środek wspomagający w leczeniu.

Warto również wspomnieć o tym, że pestki dyni pomagają w walce z pasożytami przewodu pokarmowego takimi jak: glista ludzka i tasiemiec.

Zastosowanie

Pestkami dyni można urozmaicać i wzbogacać wartościowo codzienne menu. Zalecana porcja to jedna łyżka dziennie. Dodawać do muesli, jogurtów, zapiekanych warzyw. Posypywać nimi zupy, surówki, sałatki. 

Pestki dyni można spożywać także jako przekąskę.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem